18 oktober 2013

Pysselstafettskontrollanten & sjukveckan

Äntligen fredag. Och när dottern kom hem satte jag henne genast i arbete medan jag själv låg i soffan. ;-) Hon kontrollerar barnpysselbeskrivningarna i Pysselstafetten. Om man är med med ett barnpyssel är det väl inte mer än rimligt att ett barn ska kunna läsa beskrivningen och förstå den? (Ok. Ålder och läskunnighet kan ju spela in här. :-) )

Hon började med att läsa igenom vår egen beskrivning och kontrollerade så att jag skrivit ner det hon sagt på ett okej sätt. Jag fick godkänt. Puh! :-)

Opellaes hopphage för leksakshästar, som hon läser på bilden, fick också tummen upp. :-) Många fick godkänt, ett par var inte så bra tyckte hon och en behöver man nog vuxenhjälp med, för det var både för krångliga ord och svårt att förstå. Sådan var hennes dom.

Det är tur att jag kan få lite hjälp med Pysselstafetten av dottern. För min vecka har mest sett ut som på bilderna ovan. Och då mest som de två nedre. Den övre högra bilden är på det "survival kit" jag plockade ihop när jag insåg att det var sängen som gällde, och i efterhand är det direkt skrattretande att jag trodde jag skulle ligga och vara kreativ och social. Ha!

Jag har även haft ovärderlig hjälp av Stina B, som fixat länkandet i bloggschemat när jag inte orkat. Hon är en pärla! (Ni vet, hon med den där grymt snygga blogheadern. ;-) )

Ibland fick jag lite sällskap. :-)

Om jag fått bestämma hade min vecka sett ut mer så här. Men men. Det blir som det blir. Och jag hann ju ta den här bilden innan jag blev sjuk åtminstone. :-)

Trevlig helg!

1 kommentar:

Emma Pysslamer.se sa...

Vilken guldklimp din dotter är! Hoppas att du får se mer av fint väder och nyponbuskar snart!