22 oktober 2012

Bilder till höstpyssel - Pysselstafetten

Då var det min tur i Pysselstafetten igen. Jag hoppas att ni såg Tesas makalösa godishållare igår och har kikat på vårt bloggschema, för det är så väldigt många bra pyssel med den här gången. Som alltid. :-)

Till mitt förra pyssel (girlangtavlan) kom jag på i efterhand att jag kanske skulle bjudit på bilderna som jag använde till min höstiga girlang. Jag glömmer liksom bort att alla inte svänger ihop bilder lika lätt. Man blir lite hemmablind... Tyvärr hade jag inte fotat eller scannat in mina bilder.

Till idag hade jag och dottern en annan plan, men den kraschade. Så här har vi nu Plan B, som är mycket bättre än vad Plan A var. Tur för er. :-D Det blev nya bilder. De bilderna är något mindre än dem jag använde till girlangtavlan, så de kan passa till en mindre ram. Jag har även lagt till några halloweenmotiv, eftersom det stod på önskelistan här hemma. :-)

Så varsågod. Ladda ner och skapa. :-) Och om du använder mina bilder vill jag jättegärna se hur du använt dem. :-)

Ladda ner bilderna (pdf-filer)
Höst- och halloweenbilder 1
Höst- och halloweenbilder 2 (spegelvända)









Vi hade svårt att bestämma oss för vad vi skulle börja med att använda dem till. Det här är vad det har blivit hittills.

Tittskåp


Dottern och hennes kompis fick en kartong och bilderna utklippta och sen fick de fria händer. De är vana kartonghusbyggare. Är man inte det kan man kanske hämta lite inspiration från påskäggstittskåpet.

Smycken

Förminska bilderna vid utskrift, klipp ut, plasta in och gör smycken.Örhängen, halsband eller kanske ett armband av flera bilder.

Nyckelring
Skriv ut på t-shirt transfer, stryk på på vitt tyg och sy ihop med en färgglad baksida och ett band, stoppa i fluff och sy ihop vränghålet för hand, sätt i en ring och en nyckel. Klart!

Sen har jag en gästpysslare som bidrar med ett kort.
För så här duktig är inte jag. :-) Det är fantastiska Katarina med bloggen My place inthe scrappy space som lekt med bilderna och skapat detta fantastiskta kort.

Om du använder mina bilder får du gärna maila mig ett foto så lägger jag in det och eventuell länk här i inlägget, så att du kan vara med och inspirera andra. :-)
Höstigt grattiskort gjort av Mimzy's moln.

Fler idéer på vad bilderna kan användas till:
- Sy ihop till en girlang och sätt girlangen i en ram och gör en girlangtavla.
- Skriv ut fram och baksidor och klista ihop till en girlang som är fin från båda hållen.
- Använd som dekorationer till scrapbooking och kortpyssel.

- Cupcake toppers - skriv ut en fram och en baksida och klistra ihop med en tandpetare i mitten.
- Klistra på inbjudningskort och placeringskort

- Gör en tavla genom att måla en bakgrund och klistra på bilder som passar (mixed media eller enklare)
- Skriv ut två lika, klistra fast på kvadrater av cardstock och gör ett memoryspel
- ...

Och med det tackar jag för mig för den här gången. Fler av mina pyssel hittar du här.

Imorgon fortsätter Pysselstafetten hos Sveas. Alla Pysselstafettens pyssel hittar du i bloggschemat.

14 kommentarer:

Evasleva sa...

Åh vad söta! och vad juste att bjussa på dem!

Annika Berg sa...

Generöst att dela bilderna :)
Måste prova att göra en girlang, antingen till en tavla eller en tråkig dörr som behöver bli höstfin.
Jättefina bilder!

Sara Serey Larsson sa...

söta bilder, ska nog skriva ut och sätta upp några på min dörrkrans som jag gjorde ;)

Svea sa...

Vilken tur att du kom på att alla inte svänger ihop bilder lika lätt som du!! :) Superfina bilder!! Skulle jag aldrig få ihop om jag så höll på... jättelänge!

Veronica Tingvall sa...

UNDERBART! I löv it!

pysslamer.se sa...

Härliga bilder!!
Vad använder du för pennor?

Sara Opellae sa...

Vilken bra idé och återigen finfina bilder. Jag gillade speciellt örhängena.

pysslamer.se sa...

Tack för målartipsen! Jag har lånat den tjusiga bilden och länkar till sidan :)

stina sa...

Jag älskar tekopparna!

Mimzy sa...

Skrev ut dem på en gång på akvarellpapper. Än så länge har jag hunnit gjort ett kort ed dem. Tack igen:) kram

http://mimzysmoln.blogspot.se/2012/10/hostkort.html

pysslamer.se sa...

Jag håller med Stina, jag älskar också tekopparna!

Annika Berg sa...

Nu har några av de fina höstbilderna hamnat på min nyskapade moodboard :)
www.sysslan.com

Henrietta sa...

Så fina och söta! Ska absolut spara!
/Henrietta

Frida sa...

Jättefina bilder, och så snällt av dig att bjuda på dem :)